تقویت مو با حنا و مزیت های استفاده از آن

تقویت مو با حنا

امروزه افراد زیادی برای تقویت مو خود، از روش های گوناگونی برای این کار استفاده می کنند. یکی از این روش های بسیار قدیمی که تا به امروزه همه نیز از ان بهره می‌برند تقویت مو با حنا است. امروزه داروها و مواد شیمیایی گوناگونی مانند ماسک مو و شامپوی های مختلفی در بازار خریداری می شود. اما برخی از افراد از این روش ها استفاده نمی کنند و روش های کاملا طبیعی را بیشتر می پسندند. استفاده از حنا یکی از پرطرفدار ترین و طبیعی ترین روش های است که از ان برای تقویت موهای سر و بدن استفاده می شود.

مزیت های استفاده از حنا برای مو

حنا نوعی گیاه شناخته شده است که دارای خاصیت درمانی و تقویتی گوناگون می باشد که از ان برای برخی از کارها در ایران استفاده می کنند. یکی از این کارها تقویت موهای سر با حنا است. استفاده از حنا برای پوست سر دارای مزیت ها و خاصیت زیادی می باشد که در مطلب زیر به طور کلی توضیح داده شده است.

حفظ سلامتی پوست و موی سر

مزیت های استفاده از حنا می تواند برای ایجاد و میزان تعادل چربی در پوست سر اشاره کرد. استفاده از حنا در واقع می تواند سطح چرب بودن و میزان ph پوست سر شما را به خوبی کنترل کرده و سایر چربی ها موجود در سر را از بین می برد. استفاده از این گیاهی قدیمی می تواند کارایی منافذ پوست و غده های سبوم را کنترل کند.

کمتر شدن کنترل ریزش مو

استفاده از این گیاه برای ریزش مو بسیار مناسب است  اغلب افراد چه در گذشته چه امروزه که دچار ریزش مو می شوند. استفاده از حنا برای تقویت موهای سر به کار برده می شود. کارایی حنا کنترل منافذ پوست را تنظیم می کند و در نتیجه عاملی مثبت در نتظیم ریزش مو دارد.

ترمیم مو

ترمیم مو یکی از مزیت های استفاده از حنا است که مواد معدنی موجود در حنا می تواند به تقویت موهای سر کمک کند و از این طرف مشکلات این قسمت را به طور معجزه اسایی برطرف و ترمیم می کند.

زیاتر شدن روند رشد مو و تقویت مو با حنا

برای برخی افرادی که دوست دارن میزان زیادی از موها به درستی روند رشد خود را ادامه دهند برای این کار روش های گوناگونی وجود دارد یکی از این موارد ها استفاده از حنا است. استفاده از این گیاه می تواند تا حد زیادی روند رشد موها را بیشتر کند.

ابرسانی به موها

یکی از این مراحل ها که برای حفظ رشد موهای سر است ابرسانی به آنها می باشد. بخاطر این که موها و پوست سر همیشه  دارای رطوبت یکسانی باشد و شرایط برای ادامه رشد موها فراهم شود در نتیجه به ابرسانی زیادی نیاز است. حنا برای تقویت مو ها مناسب است و سطح ابرسانی به موها را بیشتر می کند. با زیاتر شدن ابرسانی سطح موها کمتر دچار موخوره می شوند و در این صورت موها دچار شکستکی در ساقه خود نمی شوند

استفاده از نرم کننده برای موها

یکی از نرم کننده‌ها که مزیت زیادی را برای موها به دنبال دارد حنا است. استفاده از این نوع گیاه برای موهای سر می تواند تا  حد امکان انها را نرم کرده و در کل این روش برای افرادی که پوست سر خشک و شکنندگی دارد بسیار مفید است.

زیاتر شدن تراکم و تقویت مو با حنا

برای برخی افراد که از کم پشتی رنج می برند بسیار موثر است و سبب زیاتر شدن ضخامت و کیفیت موها می شود. همچنین توجه کنید تقویت مو با حنا می تواند سبب زیاتر شدن درخشندگی موهای فر شده و به طور طبیعی موها با این کار جذاب به نظر می رسد.

رنگ کردن موهای سفید

در همه دوران های مختلف رنگ های شیمیایی بسیار زیاد توسط شرکت های مختلف در دنیا در حل تولید بوده و هر کدام از انها معایب و مزایای مخصوص به خود دارد. حنا در کل مزیت ها و خاصیت درمانی و تقویت کنندگی بسیار مختلفی دارد و می توان به موها رنگ دهی نیز ببخشد . رنگ های موجود در حنا کاملا طبیعی هستند و هیچ آسیبی به موها نمی زنند.

تقویت مو با حنا

اموزش زیادی در نحوه استفاده برای تقویت مو با حنا در دنیا وجود دارد. و برخی افراد حنا را با چیزهای زیادی ترکیب می کنند. که یکی از انها مراحل روش های تهیه حنا و مالیدن ان به پوست سر است. که در صورت دلخواه می توانید از ان برای تقویت و روند رشد موها بهره ببرد. برای استفاده از ان لازم است حنا را به صورت روغنی در بیاورید. و ازان به کف سر خود بمالید و ماساژ دهید. طرز استفاده از ان به این صورت است که ابتدا به مقدار 1/4 واحد از روغن خردل را در ظرفی بریزید و آن را گرم کنید.

چند تکه از برگ حنا را خورد و تکه تکه کرده و به داخل ظرف حاوی روغن بریزید. و چند دقیقه باید صبر کنید تا محلول به خوبی بجوشد این مراحل باید تا زمانی ادامه داشته باشد. که رنگ محلول به رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز تبدیل شود. سپس باید تحمل کنید که دمای این محلول کمتر شود سپس محلول را از یک صافی تمیز رد می کنیم تا چیزهای اضافه از انها خارج شود.

توجه کنید قبل از استفاده یا مالیدن به سر خود مقداری ماست یا اب لیمو به ان اضافه کنید و بعد از گذاشتن انها بر روی سر حدود 2 ساعت زمان می خواهد تا مواد به خورد موها ی سر برود و بعد از گذشت این دوساعت می توانید موها را توسط اب گرم به خوبی سشتشو دهید. افرادی که می خواهند یا قصد تحریک رشد موی سر خود به میزان بیشتری را دارند می توانند از ریحان و مارچوبه به مقدار کم استفاده کنند.