با تزریق فیلر در صورت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

تزریق فیلر

در بسیاری از موارد زیبایی روی صورت افراد تأثیر خیلی زیادی دارد و موجب کم شدن اعتماد به نفس در افراد می شود. اگر شما از نامتقارن بودن صورت به شدت ناراحت هستید می توانید از برخی روش ها که امروزه در مورد مد و زیبایی بیشتر  معرفی شده اند و بازخورد‌های مثبت زیادی داشته‌اند کمک بگیرید. تزریق فیلر برای تغییر اندام مانند صورت، گونه و چانه، در صورت نامتقارن بودن مورد استفاده قرار می گیرند با بازیابی حجم از دست رفته یا ایجاد مرزهای کامل و نرم، می‌توانید به ظاهری جوانتر دست یابید وتعادل صورت خود را به دست بیاورید.

تزریق فیلر چیست؟

کم تر شدن چربی و کلاژن پوست یا زیاتر شدن سن باعث شل شدگی افتادن و ایجاد خطوط بر روی پوست می‌شود. ژل ها یا همان پرکننده‌های پوستی موادی که به شرایط اولیه پوست و یا حجم دهنده و برطرف کردن چین و چروک ها و جای جوش و اسکار کمک شایانی می کند. ولی در ناحیه های مختلف پوست که نیاز به کشیدن یا حجم دار شدن دارد انجام می شود. سپس به صورت کاملا مستقیم جای خالی به وجود امده در پوست را پر می کنند. اما تزریق ژل عارضه کم یا هزینه کمتری نسبت به عمل های دیگر دارد.

البته باید به این نکته توجه کنید که بعضی از فیلترها کلاژن ساز هستند ولی نتیجه ی ان زمان بر است تا اثر ان را کامل مشاهده کنید. فیلر ها یا دائمی هستند یا موقتی که فیلرهای دائمی از جنس سیلیکون بوده که کاربرد ان توسط پزشک توصیه نمی شود زیرا این نوع از فیلرها دارای عارضه ی زیادی از جمله جابه‌جا شدن و عفونت هستند. عالی ترین تزریق فیلر در تهران را با ما تجربه کنید. کلینیک ستاره ساعی با چند سال سابقه در زمینه تزریق فیلر، چربی وبا بهترین بوتاکس در تهران اماده ارائه تجهیزات به افراد هستند.

به معرفی دو دسته از فیلرهای موقتی پرکاربرد می‌پردازیم

  • کلسیم هیدروکسیلاپاتیت
  • اسید هیالورونیک
  • اسید هیالورونیک

یکی از پرطرفدارترین فیلرهای غیر دائم هیالورونیک اسید است که جزء بهترین فیلرها به حساب می آید و ماده کاملا طبیعی در بدن افراد تولید می شود. بنابراین هیالورونیک اسید در بعضی غضروف‌ها و مایع مفصلی و در بافت پوست هم وجود دارد وقتی این ژل در صورت تزریق می‌شود مانند یک بالش نرم عمل می کند ولی اگر صورت افراد دچار افتادگی پوست یا چین و چروک باشند را رفع می کند. این ژل مانند تزریق اب به پوست است و ان را شاداب و جوان می کند.

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت

این نوع ژل به طور کاملا طبیعی در بافت بدن فرد وجود دارد. ژل مورد استفاده یک ماده بیوسنتتیک است یعنی این ژل حیوانی یا انسانی نمی باشد به هین دلیل ریسک واکنش الرژی خیلی پایینی دارد. این ژل دارای موادی است که به شکل داربست انجام می شود. و کلاژن بدن همه افراد روی یک واحد رشد می کند وبا گذشت زمان این اجزا به کلسیم و فسفات تبدیل می‌شوند. ولی به خاطر این که فیلرکلسیم هیدروکسیلاپاتیت حرکت نمی‌کنند و با پرکنندگی بسیار بالا مناسب خطوط عمیق‌تر در اطراف لب، بین دو ابرو و پیشانی همینطور برای پر کردن گونه‌ها و فک مورد استفاده قرار می‌گیرد.در کل این نوع ژل ها نتیجه طبیعی دارد و عوارضی ان خیلی کم یا نادر است.

 علل نامتقارن بودن صورت

سکته

یکی از علائم های سکته بی‌حس شدن صورت است

پیری

با بیشتر شدن سن نامتقارن بودن صورت به خصوص در قسمت های فک بیشتر می شود و بعضی وقت ها نیاز به اصلاح و تقارن بودن صورت و فک خواهد بود.

سیگار کشیدن

از انجایی که سیگار کشیدن موجب تجمع سموم در پوست می شود این روش می تواند به طور دقیق با عدم تقارن صورت در ارتباط باشد.

ژنتیک

بعضی وقت ها  تقارن نبودن صورت به دلیل تفاوت در رشد و نموی ژنتیکی عضو‌های صورت بروز می کند. بیماری های ارثی مانند شکاف لب و کام (لب شکری)این علائم ها می تواند یکی از دلایل نامتقارن بودن صورت باشد.

عضلات غیر یکنواخت یا نامتقارن

استفاده از یک طرف عضلات نامتقارن در بدن و صورت در بعضی از افراد متفاوت است استفاده مداوم از عضلات  یک طرف قویتر از قسمت دیگر است در ضمن عضلات بیشتر کار می کنند. این روش می تواند اندازه آن سمت و همچنین چگونگی حرکت چهره را تغییر دهد.

آسیب

در کل هر گونه اسیب به روند  فعالیت عضلات بدن در یک طرف بدن تأثیر می گذارد و این امر موجب نامنظم بودن صورت یا نامتقارن بودن صورت خواهد شد.

خواب روی یک سمت بدن

افراد در حالت های مختلفی می خوابند. حالت خوابیدن به خاطر روند پیری، مانند حالت خوابیدن به پشت است. به همین علت مایعاتی که هنگام خوابیدن به جای تخلیه به داخل چشم‌ها و صورت به قسمت پشت سر حرکت خواهند کرد. بعضی افراد هنگام خوابیدن بر روی شکم یا  حالت های دیگر تمایل دارند که سر خود را به همه جهت  بچرخانید. این حالت زمانی است که فرد سر خود را بر روی بالش می گذارد، و باعث تورم خواهد شد. این سمت نیز باید با وزن بیش از حد (ناشی از باقی سر) مقابله کند این حالت موجب فشار بیش از حد و در اخر بروز چین و چروک و نتایج حاصل از پیری خواهد شد.

آسیب خورشید

هنگامی که یک سمت بدن در معرض مستقیم نور خورشید قرار می گیرد بیشتر به روند پیری نزدیک می شود، و تعیین کننده بیشترین میزان تأثیر را دارد.

بیشتر بخوانید : عوارض بوتاکس چیست و بوتاکس چه کاربردی دارد

انواع تزریق فیلر

پلی ال لاکتیک اسید

این روش سازگاری زیادی با محیط دارد و استفاده از ان برای بدن لازم ولی به بدن تزریق نمی شود و در سال های اخیر از ان در تجهیزات پزشکی استفاده می شد، مانند بخیه های جذب شونده. وسیله های پلی ال لاکتیک اسید، به عنوان محرک های کلاژن شناخته می شود و مدت دوام ان 2 سال است.

کلسیم هیدروکسیل اپاتیک

این کلسیم هیدروکسیل اپاتیک کاملا از استخوان بدن انسان به دست می اید. ثبات این فیلر ها به طور معمول بیشتر از فیلر های نوع هیالورونیک می باشد و مدت ان به مرور زمان بیشتر خواهد شد ولی بعضی وقت ها دوام ان  یک سال طول می کشد.

هیالورونیک اسید

این هیالورونیک اسید کاملا سازگار با بدن افراد ساخته شده است و قسمت های مختلف بدن را پر خواهد کرد. این نوع فیلر، بافتی نرم و ژله ای مانند دارد و محبوب ترین و مرسوم ترین فیلر در سراسر جهان می باشد. این روش کاملا نتیجه ی موقتی دارد که طول مدت ان طی 6 تا یک سال است. بعضی از فیلر های هیالورونیک با لیدوکائین (بیحس کننده ی موضعی) ترکیب می شوند تا زمان دوره درمان را بعد از تزریق، به افراد حس ناخوشایند و کمتری انتقال داده شود.

چربی انسانی

در این نوع روش فیلر چربی بدن خود فرد توسط وسیله های مخصوص از بدن افراد گرفته می شود. بعد از قرار دادن داخل دستگاهی به نام سانتریفوژ چربی ها برداشته می شود. و با سرنگ به قسمت مورد نظر تزریق خواهد شد. چربی های از بدن افراد برداشت می شود. در مرحله تصفیه قرار می گیرد. بعد از پاک شدن به پوست صورت فرد تزریق می شود. تا تقارن به صورت باز گردد.

بیشتر بخوانید : از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از الکترولیز

نحوه تزریق فیلر جهت ایجاد تقارن صورت

این روش عوارض کمی وجود دارد. اما این عوارض بستگی به داروی بی حس موضعی دارد. قبل از انجام درمان صورت نامتقارن، قسمت مورد نظر در حالت ایستاده برای بهترین جای تزریق، مشخص می شود سپس به این قسمت ماده ای به نام فیلر تزریق می شود تا نامتقارن بودن صورت رفع شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

برای پیشگیری عوارض احتمالی از یک هفته قبل از انواع آسپیرین، ایپوبروفن و داروهای مشابه استفاده نکنید. و از مصرف روغن ماهی و ویتامین E خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

بعد از تزریق فیلر باید مراقبت های کامل در صورت تزریق فیلر صورت گیرد. باید از تحریک یا فشار یا هر گونه اسیب به محل تزریق و همچنین اطراف نواحی تزریق تا حدود 6 ساعت بپرهیزید. بعد از تزریق فیلر از سیگار یا دخانیات، سونا و جکوزی، نوشیدن مایعات خیلی گرم خودداری کنید. این مراقبت ها تا سه روز بعد از تزریق فیلر بسیار مهم است.

عوارض جانبی تزریق فیلر

مانند تمام روش های زیبای شاید نتایج همان چیزی نباشید که شما از ان انتظار دارید.  تزریق پرکننده‌ها نیز ممکن است منجر به بروز مشکلاتی شود. عوارض احتمالی پس از تزریق عبارتند از:

سطح پوست برجسته بعد از درمان

گزارش های نادرست همراه با عارضه کاملا جدی بعد از تزریق  وجود دارد و مانند، شوک آنافیلاکتیک، سپسیس، لخته شدن خون در شریان شبکیه منجر به کوری، تجزیه پوست (نکروز) و آبسه که نیاز به تخلیه دارد.

خونریزی یا کبودی

از مصرف دخانیات یا الکل یا مصرف داروهای رقیق کننده خون کاملا خودداری کنید. مانند آسپیرین، هر نوع داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) یا ویتامین E است.

عفونت

اگر روز اول درمان علائمی مانند تورم، قرمزی یا درد داشتید باید با پزشک معالج خود در ارتباط باشید یا شاید برای کمتر شدن درد به انتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

واکنش آلرژیک

در این روش علائم های مانند بثورات پوستی، کهیر، تورم یا علائم شبیه آنفولانزا دارد.