اوزون تراپی مو چگونه انجام می شود و چه کاربردی دارد؟

اوزون تراپی مو چگونه انجام می شود

روش اوزون تراپی مو برای برطرف کردن مشکلات پوست و مو استفاده می شود. این روش با استفاده از دستگاه مخصوص خود انجام می گیرد. دستگاهی که اکسیژن (O2) به اوزون (O3) تبدیل می کند، سبب تقویت فولیکول ها و ساقه مو می شود. برای جلوگیری از عفونت و ریزش مو، موخوره و شوره سر، رفع شکنندگی موها و زیاد شدن ضخامت تارهای مو و در اخر زیاد شدن حجم موها استفاده می شود. این روش با سرعت زیاد برای درمان مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ريزش مو و صدمات مو استفاده مي شود.

این مشکلات زیاد بخاطر فاكتورهايي مثل افزايش سن، نبود تعادل هورموني، مواظبت اشتباه از مو، رژيم هاي غذايي ناسالم، بيماري و عفونتها، ویژگیهای ژنتيكي، آلودگي و دیگر فاكتورهاي خارجي به وجود می آید. که سبب الودگی و خشکی پوست سر شده و باعث تولید فوليكول هاي ضعيف و صدمات مو مي شود. این مولکول های ازون دارای سه اتم اکسیژن بوده كه خواص بالاي اكسيداسيون می باشد. از شیوه پاشيدن بر پوست سر، راديكال هاي آزاد اكسيژن را پخش مي كنند.

بیشتر بخوانید : فیلر مو چیست و مزایا و معایب و مراقبت های بعد از تزریق

ان وقت محتوایی ازون پاشیده بر روی پوست و مو انجام شده و باعث توليد پروتئين پپتون بر روی شاخه مو می شود. یک لایه محافظتی ار پیتون مانند لايه اوزون موجود در اتمسفر زمين، بر روي هر يك از ساقه هاي مو به وجود می آید كه از موها در برابر صدمه و ريزش مراقبت مي كند. این اتم ها که خاصیت فوق العاده دارند از داخل فولیکول های مو وارد ساقه و ریشه مو می شوند. در راه خود ما بین  ۸۰ الی ۸۵ درصد از عناصر مو ترکیب می شوند. این روش باعث از بین رفتن بسیاری از میکروبها، باکتریها، قارچها و.. موجود در مو می شود. عمل استریلیزه به طور کامل انجام می گیرد.

 اوزون تراپی مو چگونه انجام می شود؟

اوزون تراپی توسط دستگاه مخصوص این روش انجام می شود. این دستگاه یکی از ابزار زیبایی وبهداشتی موی سر است. مراحل اوزون تراپی مو ، گاز اکسیژن فعال به پوست سر فرد متقاضی تزریق می شود. در اخر نتیجه انجام این روش مانند کربوکسی تراپی ، زیادتر شدن خونرسانی به پوست سر و رشد دوباره ضخامت موی سر است. در این روش اتم اکسیژن با خاصیت اکسیداسیون بسیار قوی ما بین فولیکول های مو داخل ساقه و ریشه مو شده که این روش سبب از بین رفتن بسیاری از میکروب‌ها ،باکتری‌ها ،قارچ‌ها و به طور کلی موارد مضر موجود در موها می‌شود.

فواید اوزون تراپی مو

  • زیاتر شدن خون رسانی به ریشه و ساقه‌های موی سر
  •  رفع حساسیت ها، خارش و خشکی پوست سر
  •  کمتر شدن ریزش موی سر و کمک به تقویت مو ها
  •  تمیز کردن و پاک کردن عمقی پوست سر از آلودگی‌های موجود در ان
  •  برای درمان مو خوره ،شوره سر ،آماس و طاسی سر در موارد غیر ارثی
  •  زیاتر شدن شادابی و استحکام موهای سر
  •  پر پشت شدن مو ها به دلیل افزایش ضخامت هر تار موی سر
  •  کمک به ترمیم و بازسازی ریشه موهای آسیب دیده

عوارض اوزون تراپی

عوارضی مانند سوزش چشم، سرفه، حالت تهوع یا استفراغ و یا حتی سردرد ملایم در بعضی از افراد بسیار حساس و شاید بعد از انجام این روش پیدا شوند. استعمال مقعدی ازن در برخی از موارد نادر سبب ناراحتی و درد سطحی، احساس خروج گاز، جوش می شود. تمام موارد همگی سطحی و زود گذر هستند. احتمال این عوارض بسیار کم است.

 علت اهمیت گاز اوزون در درمان

 نبود اکسیژن یکی از  دلایل عمده در بعضی از بیماری هاست چراکه نبودن ان سبب استخراج سموم در اطراف می شود. وجود گاز اوزون با بالا بردن قدرت اکسایش و خاصیت ضد التهابی ، ضد باکتریایی که دارد. ایمن‌ سازی محیط را فراهم می‌کند. از این طریق اکسیژن رساندن به بدن مزایای زیادی دارد. چرا که اوزون درمانی به دلیل علائم ضد التهابی که دارد در درمان بعضی از بیماری های متفاوت مانند دردهای مفصلی و عضلانی بسیار کارآمد عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید : 12 توصیه بعد از عمل کاشت مو

در این روش مقداری گاز اوزون به صور کاملا تخصصی به بافت های فرد تزریق می کنند و به طور کلی فرد با این روش درمان می شود. در جلوی درمان های مفصلی و عضلانی این اکسیژن فعال می تواند در اوزون تراپی مو با ایجاد لایه ای به نام peptones بر روی مو باعث پوشش کوتیکول مو بهتر شدن و سلامت جمعی موها را فراهم می کند. به ترتیبی که اکسیژن فعال ( ازن ) با ایجاد ارتباط میان ساختار درونی هر رشته مو به تقویت آن کمک میکند. در این روش اکسیژن تأثیر زیادی در رشد و تقویت موها دارد.

با استفاده از تزریق اکسیژن به تک تک فولیکول‌ها ی مو، سلول‌های مرده و مواردی که از رشد و تولید سلول جدید پیشگیری می کنند و از بین می رود.

 علت اهمیت اکسیژن

 با نحوه زندگی امروز و جود آلودگی هوای تخریبی و نفس ارام فرد با نبود اکسیژن روبه رو می شود در این صورت وجود سلول‌های جدید در بدن فرد برای ادامه  زندگی دوباره به اکسیژن نیازمند هستید و نبودن ان یعنی ضعف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ورود عفونت‌ها و انواع بیماری‌ها به بدن است.

این کمبودها تمام سلول های بدن مانند سلول های مو و ریشه  بر روی ان تأثیر زیادی می گذارد. و در طول زمان سبب نازکی و اسیب به ریشه مو و در اخر موجب ریزش خواهد شد. همچنین اوزون تراپی روشی مناسب برای انتقال اکسیژن به سلول های بدن و موهای فرد است. در روش اوزون تراپی با زیاد شدن سطح اکسیژن رسانی به نواحی مختلف موهای سر و در نتیجه اکسیژن گردش خون را بهتر می کند و در کل سلامت پوست کف سر و موها را فراهم می‌کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)