کاشت مو برای بیماران قلبی و ضرورت مشاوره قبل از عمل

کاشت مو برای بیماران قلبی

یکی از دلایل مهم عمل کاشت مو تفکرات افراد است. در جامعه امروز ما متاسفانه بعضی وقت ها پاسخی به این سوال ها برای رفع این شایعات داده نمی شود. ولی به یکی از این ابهامات، یعنی رابطه کاشت مو و بیماران قلبی پاسخ می دهیم. برای پاسخ به این پرسش ها این مطالب بهترین راه برای بررسی روش های مدرن و شایع کاشت مو از یک طرف و عوامل تاثیر گذار بر سلامت بیماران قلبی از طرف دیگر است.

روش های جدید کاشت مو

یکی از بهترین و مدرن‌ترین روش های کاشت مو کاشت موی طبیعی به روش میکرو فیت Micro FIT است. در این روش کاشت به کمک بانک موی خود فرد موهای طبیعی خواهد داشت. ولی این روش نسبت به سایر روش های دیگر از مزایای زیادی برخوردار است. مهمترین آن، درد کمتر، رشد موی طبیعی، امکان رنگ کردن و یا اصلاح موهای کاشتی و بسیاری موارد دیگر می باشد.

کاشت ابرو از زیر شاخه های کاشت مو این عمل انجام می شود. زیرا از این شرایط مستثنی نیست. تمام زیر شاخه ها ی کاشت مو را در نظر گرفته ایم. روش کاشت موی طبیعی به این صورت است که پزشک با توجه به دقت و ظرافت تمام و با تجهیزات پزشکی پیشرفته موهای بخشی از سر شما را به قسمت هایی که نیاز به کاشت مو دارد پیوند می زند. این برداشت فقط شامل مو نمی باشد. ولی ارگان حیاتی رشد موی طبیعی یعنی فولیکول های مو در حین پیوند از موها جدا می‌شوند. سبب دوام زیاد عمل و رشد طبیعی موهای فرد می شود.

روش FIT و FUT

این دو روش در دنیای کاشت مو طرفدار زیادی دارد. ولی در هر دو روش موهای شما از ناحیه های که موها در ان رشد می کند. جدا و به ناحیه دیگر موهای سر فرد انتقال داده می شود. تفاوت این دو روش در نوع برداشت مو است. در روش کاشت مو FIT به صورت کامل از موهای طبیعی خود فرد جدا می شود. ولی در روش FUT نواری از بافت مو برای پیوند برداشت می شود. اما کل عوارض این دو روش مثل هم هستند به جز جزئیات کوچکی که وجود دارد وگرنه کل کارهای این دو تا روش مثل هم عمل می کنند. نکته ی که می تواند در مورد کاشت مو به نتایج نهایی ما کمک کند عوارض های جانبی این دو تا روش است.

عوارض بکارگیری روش های FIT و FUT

معمولا همه عمل ها عوارض خاص خود را دارد و در کاشت موهای طبیعی هم مانند هم هستند. اما خوشبختانه عوارض این دو روش خطری برای افراد نخواهد داشت. عوارض کاشت مو عبارتند از:

  • خونریزی: بعد از عمل خونریزی در این دو روش خیلی کم اتفاق می افتد. هیچ گونه خطری متوجه فرد نخواهد شد.
  • تورم: تورم در قسمت عمل پیوند صورت می گیرد. با توجه به کارهای که بعد از عمل بر روی سر شما انجام داده شده این میزان تورم معمولی است. برای شما خطرناک نمی باشد.
  • زخم: البته میزان این زخم بستگی به استفاده از این دو روش دارددر روش FUT با توجه به اینکه شما یک نوار از پشت سر بر می دارید زخم بیشتری روی سر شما باقی می ماند اما این زخمها هم خیلی کوچک هستند و به مرور زمان ناپدید می شوند.
  • درد: این درد های بعد از کاشت در روز های اول خیلی کم اتفاق می افتد و با مسکنی که پزشک تجویز می کند برطرف می شود.

بیشتر بخوانید : 12 توصیه بعد از عمل کاشت مو

ولی جراحی کاشت مو یک عمل مطمئن و همراه با ریسک کمتر می باشد. در کل عوارض جانبی کمی به همراه دارد. که بعد از چند روز رفع خواهد شد به این صورت است. فردی که  عمل را انجام داده بعد از چند روز می تواند به کار روزمره خود یا سرکار رفتن ادامه دهد. اما در برخی از موارد شاید برای برخی از افراد اتفاقاتی دور از انتظار رخ دهد که در ادامه به آنها اشاره می کنم.

  • عفونت بعد از کاشت در سمت عمل
  • حساسیت فرد به داروی بیهوشی
  •  خونریزی زیاد

البته این عوارض بستگی به پزشک شما دارد که بتواند از شروع این عوارض پیشگیری کند. ولی پزشک قبل از جراحی همه جوانب را در نظر می گیرد. با به حداقل رساندن خطای انسانی مانع از بروز اتفاقات این‌چنینی می شود. اگر مواردی مانند خونریزی بیش از حد رخ دهد می تواند چگونه ان را کنترل کند.

عوامل تشدید کننده کاشت مو برای بیماران قلبی

این بیماری یک نوع بیماری مزمن است. که فرد را در طول زندگی دچار می کند این بیماری عوارض جانبی بسیاری دارد که یکی از مهمترین این عوارض که مورد بحث ما در این مطلب است، فشار خون فرد مبتلا می باشد. در این صورت بیماری که مبتلا به عارضه قلبی با رژیم غذایی و مواردی که پزشک توصیه می کند و رعایت کردن ان هیچ خطری نمی تواند شما را تهدید به مرگ کند.

در ابن صورت باید اینطوری بیان کرد که بیمار قلبی اگر بیماری خود را تحت کنترل داشته باشد و بدن فرد به داروهای فشار خون یا داروهای ضد فشار واکنش نشان ندهد می توانید به جراحی کاشت مو و مراحل ان اقدام کنید. اگر فرد مبتلا به عارضه قلبی به طور مداوم مشکل فشار خون بالا داشته باشد و کنترل ان با دارو برای فرد سخت باشد نباید کاشت مو انجام دهد.

رابطه بیماری قلبی و ریزش مو

با وجود مطلب زیاد بعضی از افراد با توجه به مدرک های زیاد بیمار قلبی بعد از انجام عمل کاشت مو دچار عوارض شده اند. یا بیماری انها شدت یافته است. نتایج این عمل را رد می کنند. در پاسخ به این کار باید به  دو نکته توجه داشته باشید. اول اینکه هیچ گونه ارتباط عملی مابین کاشت مو و بیماری قلبی نباید دیده شود از طرف دیگر تحقیقات نشان داده که میان بیماری قلبی و ریزش شدید مو رابطه مستقیمی وجود دارد.

در این صورت احتمال بروز مشکلات‌ قلبی در افرادی که در جلوی سر ریزش مو دارند یک سوم زیادتر از افراد معمولی است. به این صورت که اقرادی که مشکلات قلبی دارند. کاشت را انجام داده اند مربوط به بعد از عمل است و اصلا به همین دلیل جهت درمان به کلینیک کاشت مو مراجعه کرده اند.

ضرورت مشاوره قبل از کاشت مو برای بیماران قلبی

در پایان کار با توجه به نکات و همه موارد در این مطالب توصیه ما به شما این که قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی با یک متخصص قلب و عروق بعد از کاشت مشورت کنید. شما باید حتما جراح خود را از شرایط کلی سلامت خود بخصوص وضعیت بیماری قلبی‌تان و البته داروهایی که مصرف می کنید باخبر سازید. پزشک شما با توجه به شرایط خود فرد مشاوره لازم را قبل از عمل به شما خواهد داد و در هنگام عمل باید مواردی را با احتیاط کامل بدون کم و کسری انجام داد.

‫0/5 ‫(0 نظر)