میکر‌‌وپیگمنتیشن موی سر و مزایا و معایب این روش چیست؟

میکر‌‌وپیگمنتیشن موی سر

در کاشت موی طبیعی روش های مختلفی برای ترمیم دوباره موها ابداع شده است، میکر‌‌وپیگمنتیشن موی سر نیز یکی از این موارد است. این روش غیر تهاجمی یک نوع درمان برای طاسی سر افراد است. در درمان روش میکرومتری از سوزن های نازک برای تزریق رنگدانه ها در پوست سر فرد استفاده می شود. انچه در اخر قابل دیدن است طیف یکنواختی از طریق ریشه های مو در پوست سر است. شاید به این فکر کنید که این روش همانند تاتو است. اما لازم است مطلع باشید که رنگدانه‌ی مورد استفاده برخلاف جوهر تتو حاوی مواد افزودنی نیست. در طولانی مدت تغییر رنگ نمی‌دهد و استفاده از مواد مطمئن کمترین عوارض یا حساسیتی را به دنبال خواهد داشت. شاید درمان این روش برای برخی افراد نا اشنا باشد.

نحوه اجرای میکر‌‌وپیگمنتیشن مو

این روش برای پرپشت نشان دادن قسمت های مانند طاسی یا کم مو بودن کل سر به کمک تزریق رنگدانه ها لایه درم به پوست سر فرد پیوند داده می شود. براساس انجام این روش در چند جلسه پوست سر به رنگدانه های روشن تبدیل می‌شود که صدرصد طبیعی است. در جلسات اول تا سوم تراکم بیشتر خواهد شد تا نمای کامل‌تری از ان ایجاد شود. انجام رنگدانه ها برای هر فرد متفاوت تر است یعنی برای بعضی افراد دیرتر یا زودتر کمرنگ می شوند. شاید روش کار میکروپیگمنتیشن مو مشابه با خالکوبی باشد، اما در این روش از تجهیزات مدرن استفاده می شود.

سوزن های تازک و دستگاهی برای اجرای این روش ساخته شده. ولی برخی از افرادی که درخواست انجام این روش را دارند باید از تجهیزات ان اطمینان کامل حاصل کنند. برای بعضی افراد که خالکوبی را با این روش مقایسه می کنند باید عنوان کنیم، این روش سه تفاوت کلی با تتو دارد:

  •  در این روش رنگدانه ها تا 2 میلی متری داخل پوست نفوذ می کند و در قسمت درم تزریق می شود.
  •  در این روش برای انجام  نقاط بسیار ریزی به شکل فولیکول ها دارند. کاملا برخلاف خالکوبی که در ان ترسیم خطوط، سایه و نقاشی کاربرد دارد.
  •  در این روش بیشتر رنگدانه های سیاه به کار برده می شود. بسیار خالص تر نسبت به جوهر خالکوبی است. رنگ تزریقی در این روش کاملا ثابت و به رنگ های دیگر تبدیل نمی شود

آیا روش میکر‌‌وپیگمنتیشن دائمی است؟

در این روش مثل کاشت مو برای درمان نمی توان روی ان حساب کرد. اما در گروه های زیبای برای پوشاندن جای زخم یا طاسی مورد استفاده است. روشی برای ایجاد ظاهر زیبا در قسمت طاسی سر است. هزینه این روش کمتر از کاشت مو خواهد بود و کاملا برای پوست سر قابلیت پوشش را دارد. معمولا بسته به درجه‌ی ریزش مو، میکر‌‌وپیگمنتیشن در 4 جلسه انجام می‌شود که هرجلسه بین 2 تا 4 ساعت زمان می‌برد.

براساس نتیجه دوام این روش کاملا متفاوت است. در کل رنگدانه ها دائمی نیستند برخی افراد به‌مرور متوجه تغییر دانه ها خواهند شد و برای ترمیم یا پاک کردن رنگدانه ها یک جلسه کافی است. استفاده از این رنگدانه ها با توجه به تأییده وزرات بهداشت و سلامت انجام می شود. از امروز در این روش از رنگدانه های کاملا معتبر استفاده می شود.

بیشتربخوانید : کاشت مو در چه سنی برای جوانان مناسب است؟

از میکر‌‌وپیگمنتیشن مو برای چه افرادی می توان استفاده کرد؟

در این روش هیچ گونه محدودیت سنی برای افراد وجود ندارد برای هر نوع پوستی مناسب است. این روش طیف زیادی از این رنگدانه ها را می توان با هر نوع رنگ پوستی مطابقت داد. در مواردی که خط پیشانی به مرور در حال عقب نشینی است، یا در هر صورت  تراکم فولیکول ها به مرور زمان در پوست سر کمتر می شود. از این روش در عمل کاشت برای پوشاندن جای زخم در پوست سر از ان استفاده کرد.

مراقبت های پس از میکر‌‌وپیگمنتیشن

  • تا 4 الی 5 روز بعد از انجام این روش نباید به فعالیت ها ورزشی بپردازید. هر فعالیتی در روز های تزریق نتایج کار را تحت تأثیر قرار می دهد.
  •  از کار های مانند شستشوی موها، ماساژ پوست سر و اصلاح ان تا 10 روز خودداری نمایید.
  •  تا یک ماه پس از نتیجه نهایی  از کار های مانند استخر، حمام بخار و تخت‌های برنزه خودداری کنید.
  •  همچنین به مدت یک ماه از قرار گرفت در زیر نور مستقیم خورشید و هوای ازاد بپرهیزید.

نه تنها فقط این روش بلکه تمام روش های کاشت بعد از ترمیم مو معایب و مزایا زیادی دارد. برای این که تصمیم جدی در خصوص انجام این روش بگیرید باید از معایب و مزایای این روش اطلاع کامل داشته باشید.

بیشتر بخوانید : کاشت مو دائمی و آیا میتوان به صورت دائمی کاشت مو انجام داد

مزایا

این روش نبست به همه روش های کاشت ماندگاری خوبی دارد در صورت رضایت افراد می توان ان را حذف کرد. با افرادی که به هر طریقی نمی خواهند کاشت مو طبیعی انجام دهند. در این صورت می توانید از طریق این روش نواحی که کم پشت یا موجب طاسی شده را بپوشاند و زیبایی به صورت خود هدیه دهد. این روش می تواند جای زخم یا هر گونه عوارضی را در سر بپوشاند. موی قسمت های از سر که در اثر آلوپسی، ریزش موی کششی و … دچار ریزش شده‌اند، با انجام این روش پر تراکم‌ تر نشان داده می‌شوند. یکی از مزایای این مراحل ایجاد یک تراکم کاملا طبیعی است.

معایب

یکی از معایب این روش موقتی بودن آن است. افرادی که برای انجام این روش روی پوست سر خود اقدام می کنند بعد از گذشت چند ماه نیاز به ترمیم دوباره ان دارند. در این صورت هر جلسه ترمیم نیاز به مراحلی مانند هزینه و جلسات و مراحل های قبل دارد. که این ترمیم دوباره، این روش را یکی از پر هزینه ترین روش کاشت دانسته اند.

ایجاد خط طبیعی مو نیازمند تجربه و مهارت بالایی در کار است و عدم تجربه‌ی اوپراتور ممکن است منجر به ایجاد ظاهری ناخوشایند در فرد شود. انتخاب یک کلینیک معتبر در انجام این روش خیلی اهمیت دارد چرا که وجود رنگ های غیر معتبر در بازار این امکان را به وجود اورده تا در همه ی کلینیک ها از ان استفاده کنند در این صورت بدن فرد با این مواد شیمیایی و غیر استاندارد واکنش زیادی نشان می دهد و برخی از این عوارض ظاهر می شوند.

عوارض میکر‌‌وپیگمنتیشن موی سر

میکروپیگمنتیشن روشی کاملا معتبر و بسیار ظریف برای زخم ها و زیبایی قسمت های پوست سر، ابرو و مژه‌هاست. با دقت کامل و ظرافت در کار دچار هیچ گونه عوارض یا حساسیت های پیش‌بینی شده نمی شود. در این کار رعایت استاندارد ها بسیار مهم است. برخی وقت ها یا زمانی که با تجهیزات غیر استاندارد یا سوزنهای غیر بهداشتی واستریل نشده تزریق رنگدانه ها را انجام شود باید انتظار عفونت ها یا حساسیت پوستی بعد از تزریق را داشته باشید.

یا با وجود رنگ های غیر معتبر و تأیید نشده توسط مواد شیمیایی به بدن افراد تزریق می کنند که عوارض ها و حساسیت زیادی به همراه دارد در این صورت برای انجام این روش باید به کلینیک های معتبر مراجعه‌ کنید تا هیچ گونه عوارضی به دنبال نداشته باشد.