روش بافت در کاشت مو و مزایا و معایب آن چگونه است؟

روش بافت در کاشت مو

امروزه موهای سالم و شاداب نعمت بزرگی است. که قدردان انها نیستیم. توجه کنید اگر موهای شما نازک شدن حتما باید نسبت به درمان ان اقدام کنید. کاشت مو امروزه روشی مدرن برای از دست رفتن موها است و به صورت افراد با این کار زیبایی می بخشد. استقبال بی نظیری از این روش ده است، ولی محققیان به دنبال روش بدون دردسر برای کاشت مو هستند و به دنبال بروزترین اطلاعات درباره این روش هستند. مشکلات و بیماری های مختلفی موجب ریزش موی افراد می شود برای هر یک از این مشکلات راهکارهای زیادی برای رفع ان وجود دارد. که در ادامه ی روش بافت در کاشت مو به طور مختصر در این باره می پردازیم.

دلایل کاشت مو و ریزش مو به روش بافت

کاشت مو با این روش یکی از روش های مناسب برای بازیابی طاسی نواحی مختلف سر است. امروزه بیماری های مختلفتی برای ریزش مو وجود دارد. اختلالات ژنتیکی و هورمونی، مصرف داروها، تنش و استرس هر یک به شکلی چرخه­ عمر موها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. موها در صورت تأثیر زیادی در زیبایی دارد یکی از حساس ترین اعضای مختلف بدن موهای سر هستند. بخاطر همین با هر مشکل روحی از قبیل عدم تعادل هورمون‌ها، تغذیه نامناسب، سبک زندگی نادرست و … به مرور زمان صدمه می بینید. شاید شما در حین ریزش مو از اول شاهد نازک شدن موها نشوید. ولی به مرور زمان این مشکل دیده می شود. خلاصه این مشکل را باید هر چه زودتر با متخصص درمیان بگذارید تا درمانی برای این مشکل پیدا کند. متخصص به شما کمک می کند اسیب های وارد شده را کمتر کند.

کاشت مو به روش کشت بافت

با توجه به مشکلاتی که در مطلب قبل به ان اشاره کردیم مشکلات برای ریزش مو بسیار هستند. که این موضوع برای سلامتی موها کار را دشوارتر می کند. ولی امروزه متخصصان روش های زیادی برای حل مشکلات برای ریزش مو در دنیای مجازی می کنند. این اطلاعات بروز نشانه ی از مدرن بودن کاشت مو است. ترمیم مو زمانی توسط پزشک اتفاق می افتد که دیگر روشی برای رشد مجدد موها وجود نداشته باشد.

ولی در کل کاشت مو برای موهای که فولیکول های ان از بین رفته باشد برای این نوع افراد کاشت مو انجام می شود. اما به غیراز مراحل کاشت کارهای دیگر برای ترمیم دوباره موهای از دست رفته انجام می شود از جمله پیوند موها به صورت بافت در آخرین مراحل کاشت رخ می دهد. ولی برای این روش نیاز به جراحی های زیاد نیست یا نیاز به بیهوشی با داروهای مختلف نخواهد بود.

چگونه انجام می شود.

این روش برای برخی از افراد که تمام روش های کاشت مو را انجام داده و بدون نتیجه بوده مناسب است. به این روش توجه کنید تنها راه درمان برای طاسی سر نیست فقط حجم موها را بیشتر می کند. در این روش معمولا از تار موهای مصنوعی و طبیعی استفاده می شود. مراحل کار به این صورت است که ابتدا تارهای مو به شکل دسته‌ای و با نخ به هم وصل شده و سپس در بین موهای سر بافته خواهند شد.

ولی برای این روش موهای فرد به شکل پایه اتصال دسته‌های مو استفاده می شود. در اخر بابد فرد از رشد موهای زیاد برخوردار باشند. ولی این نوع روش برای افرادی هم مناسب است که موهای کم پشت دارند. برای آشنایی از جزئیات روش، هزینه‌ها، میزان ماندگاری و … می­‌توانید با کلینیک ستاره ساعی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید » ریزش مو در زنان دلایل و روش های درمان آن

انواع کاشت مو به روش بافت

  • دریک روش کاشت مو به نام کلیپس از حالت های مختلفی برای پیوند به موها استفاده می شود که اکثر طرفداران این روش خانم ها هستند.
  • مرحله دیگر ان در روش کاشت چسب طبیعی است. که با این نوع چسب طبیعی به پوست سر پیوند داده می شود. اگر از این نوع چسب برای پیوند مو در این روش استفاده می کنید باید حساسیت های خود را با دکتر درمیان بگذارید.
  • در روش اخر بافت است که توسط ساقه های محکم و قوی، سالم فرد به شکل پایه ی استفاده می شود. این پیوند در حین اتصال در میانه موها الگوی بافت مانند دارد. این روش را کاشت مو به شکل بافت گفته می شود.

مزایا و عوارض

این روش نوعی از مراحل ترمیم مو است که برای زیبایی ظاهری  فرد استفاده می شود. در این روش فقط فولیکول های مرده انتقال داده نمی شود. بلگه فولیکول های زنده هم پیوند داده می شود. ولی دوران استراحت بعد از این مراحل وجود ندارد ترمیم مو بافت در مقایسه با سایر روش­‌های کاشت مو کوتاه‌تر، کم هزینه‌تر و سریع‌تر است. اگر در این روش فولیکول های زنده وجود ندارد نباید انتظار عمر ماندگار از انها داشته باشید. کاشت مو با این روش حداقل ما بین 1 الی 3 سال نیاز به ترمیم دوباره پیدا می کند.

ولی برای پیوند این تار موها در این روش از چسب های طبیعی استفاده می شود. اما این چسب ها در برخی از مواقع شاید بر روی پوست افراد موجب  بروز حساسیت شود. باید حتما با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید. مراقبت های ترمیم مو با این روش چندان طولانی نیست چرا که بعد از خارج شدن از مرکز می توانید به کارها و روال زندگی بپردازید.

مزایا کاشت مو به روش بافت

  • روش های غیر جراحی نام دارد
  • هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد
  •  ماندگار طولانی دارد
  •  جای زخمی روی پوست باقی نمی ماند
  •  دوران استراحت ندارد
  •  هزینه ان نسبت به روش های دیگر کمتر است

معایب کاشت مو به روش بافت

  • طبیعی نبودن موهای پیوند
  • نیاز به ترمیم دوباره
  • ماندگاری همیشگی ندارد
  • احتمال ایجاد حساسیت در پوست سر و بروز علائم التهاب، خارش و سوزش 
  • احتمال هر گونه ریزش یا کندن موها وجود دارد.

بیشتر بخوانید » برداشت مو از بانک مو چگونه است و چه کارایی دارد؟

هزینه های این روش

هزینه‌های این روش بر روی ترمیم رشد دوباره موها تأثیر گذار است. این هزینه معمولا مطابق دستور وزارت بهداشت تعیین می شود. اما در کل به شرایط انتخاب کلینیک شما بستگی دارد. هزینه این روش براساس میزان تجربه و حرفه‌ای بودن متخصص، مواد مصرفی و تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تعیین می‌شود.