رنگ کردن مو بعد از کاشت مو خطرناک است؟

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

رنگ کردن مو از جمله عادت‌های روزمره‌ی بسیاری از افراد بوده و البته در بین خانم‌ها رواج بیشتری دارد. افرادی که اقدام به کاشت مو می‌کنند با چالش رنگ کردن موهای خود روبرو بوده و نگران این موضوع هستند. که شاید با رنگ کردن مو خود در روند کاشت مو مشکلی رخ دهد.

برای بررسی این موضوع، نکته‌ی حائز اهمیت این که خصوصیات موهای کاشت شده مانند سایر موها بوده است. می توانید با آن‌ها مثل موهای طبیعی خودتان رفتار کنید.

کاشت مو یک فرایند بسیار مطمئن و بدون عوارض جانبی است. به شما این فرصت را می دهد تا دوباره از داشتن مو هایی پرپشت و زیبا آن هم به شکل کاملا طبیعی لذت ببرید.

تکنیک ها و تجهیزاتی مدرنی که کاشت با آن ها انجام می شود این مزیت را دارند که دوران نقاهت پس از پیوند مو را به کمتر از چند روز کاهش دهند.

رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

در این پروسه، پزشک متخصص از ناحیه بانک مو، برداشت می‌کند. با آماده سازی فولیکول‌های مو، آن را در محل جدید قرار می‌دهد. به همین دلیل، رنگ کردن موها بعد از کاشت امکان‌پذیر است.

چرا که موها کاملا از جنس موهای واقعی است. این موهای زنده می‌توانند رشد کنند، حالت پذیری داشته باشند و رنگ جدید بگیرند. به همین دلیل، رنگ کردن موها بعد از کاشت یکی از موضوعات قابل بحث و مهم است. در کل، پس از رویش موهای اصلی و بهبود اوضاع، مثل موهای طبیعی می‌توانید موهای کاشته شده را رنگ کنید.

رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

بهترین زمان رنگ کردن

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو نیازمند گذر زمان است و نمی‌توان بلافاصله بعد از کاشت مو برای رنگ کردن اقدام کرد. نکته‌ جالب در ارتباط با ‌‌رنگ ‌‌کردن مو بعد از کاشت مو‌‌ این است که نمی‌توان به ‌طور قطع بهترین زمان آن را مشخص کرد. ‌‌این زمان برای هر فرد متفاوت است و عوامل مختلفی در تعیین آن دخیل هستند.

س از کاشت مو حداقل ۱ تا ۲ ماه زمان لازم است تا تارهای مو به استحکام کافی برسند و رشد کنند. بعد از این زمان می‌توانید موهایتان را رنگ کنید. نظر پزشک متخصص نیز در تعیین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو تاثیرگذار است برخی از پزشکان عقیده دارند که باید رشد مو پس از کاشت به حد معینی برسد.

بخوانید : نتیجه کاشت مو بعد از 3 الی 6 ماه

کاشت به طور کلی از دو مرحله ی ساده تشکیل می شود:

  • برداشت فولیکول های مو از ناحیه ی اهدا کننده
  • کاشت و جای گذاری آن ها روی پوست سر در نواحی که دچار ریزش شده اند.

این فولیکول ها که حالا در ناحیه ی جدیدی از پوست سر کاشته شده اند. به زمان نیاز دارند تا خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. همچنین در فرایند پیوند مو، شکاف هایی روی پوست سر به منظور برداشت و کاشت فولیکول ها ایجاد می شوند. اگر چه این شکاف ها بسیار کوچک و ریز هستند و بعد از مدتی به کلی اثری از آن ها روی پوست نخواهد ماند. اما تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته اند نیاز به مراقبت دارند.

به همین دلیل هم برای محافظت از فولیکول های تازه کاشت شده و هم برای محافظت از پوست سر که تحت فرایند کاشت مو قرار گرفته است. تا مدتی از فعالیت هایی که پوست و مو را تحریک می کند پرهیز کنید. و از رنک کردن مو خودداری نمایید.

رنگ کردن مو  هم یکی از همین فعالیت ها است. چرا که اغلب رنگ هایی که برای مو مورد استفاده قرار می گیرند، در خود مواد شیمیایی نسبتا قوی دارند. بعضی از آن ها خاصیت رنگ زدایی و دکلره دارند که محرکی قوی برای مو ها است. به خصوص موهایی که تازه کاشت شده اند.

بنابراین برا رنگ کردن مو پس از کاشت مو،‌ باید صبوری به خرج دهید و به پوست سر و موهای خود فرصت ریکاوری بدهید. بعد از این مدت رنگ کردن مو ها به طور کلی خطرناک نیست و می توانید مانند گذشته عمل کنید.