جوانسازی پوست با روش های تزریقی چیست و چگونه انجام می شود؟

رو.ش های جواسنازی پوست

از ابتدای خلقت از زمان به وجود امدن انسان ها بشر همواره خواهان زیبایی بوده است. بر همین اساس به دنبال راهکار و روش های زیبایی است. تزریق بوتاکس، تزریق چربی، تزریق ژل یا فیلر، مزوتراپی و پی آرپی این روش ها یکی از شیوه های جوانسازی پوست محسوب می شوند که در ادامه به معرفی انها در این مطلب خواهیم پرداخت.

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

یکی از روش های بدون عوارض تزریق بوتاکس است که مقرون به صرفه و با آثر بسیار چشمگیر و سریع در جوانسازی پوست و از رایج ترین اقدامات جوانسازی محسوب می‌شود. پرکاربردترین استفاده تزریق بوتاکس برای یک، سوم صورت است. که شامل خط اخم، پیشانی و دور چشم می باشد ولی برای بیشتر قسمت های صورت قابل تزریق است هر چند کاربرد کمی دارد.

همچنین از تزریق این ماده در بخش های ناحیه صورت مانندخطوط زیر چشم، خطوط خنده، اطراف لب و همچنین خط‌های زیر لب و کنار لب نیز استفاده کرد.

تزریق بوتاکس

برای لیفت یا بالا بردن ابروها نیز کاربرد دارد. با این که تزریق بوتاکس یکی از روش های پر کاربرد در زیبایی است نباید در استفاده از ان ریسک کرد و توسط هر کسی انجام نگیرد زیرا تجربه و مهارت پزشک در این کار بسیار مهم است.

جوانسازی پوست با تزریق ژل یا فیلر

تزریق ژل امروزه طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی جذب این روش شده اند. با تزریق ژل یا فیلر برای افزایش حجم و فرم دهی به بافت ها جوانسازی صورت انجام می گیرد. بوجود امدن چین و چروک روی پوست یا عمیق تر شدن چین های طبیعی صورت امروزه برای افراد مخصوصا خانم ها ناخوشایند بوده و هست. با تزریق خیلی کم ماهانه میزان ژل یا فیلر چین و چروک ها را برطرف کنید. بدون ان که اثری از ژل بر روی پوست به جا بگذارد و یا نیاز به بیهوشی باشد و یا از همه مهم تر اثر دائمی بر روی پوست در دراز مدت داشته باشد.

بیشتر بخوانید : پیری پوست و راهکارهای پیشگیری و جوانسازی پوست به روش خانگی

این ژل‌ها در واقع داخل خطوط ایجاد شده روی پوست تزریق می‌شوند و این خطوط را پر می‌کنند. البته تزریق سطحی بوده و هیچ گونه خطری نظیر اسیب رسیدن به رشته های عصبی و یا عروق اصلی فرد را تهدید نمی کند.

 جوانسازی پوست با تزریق چربی

 تزریق چربی برای افراد یک روش بدون عوارض و ایمن می‌باشد، می‌توان به رفع گودی زیر چشم، خط خنده و اخم و حجیم کردن لب‌ها، گونه‌ها و اصلاح فرم چانه و جوانسازی پوست پرداخت.

اهمیت تزریق چربی به خاطر ان است که بیمار با خیال راحت می تواند با یک تزریق سالم به نتیجه دلخواه برسد زیرا در این روش احتمال عفونت و آلرژی به پر کننده‌های صورت وجود ندارد، زیرا این روش بدون جراحی بوده و برای مواد تزریقی از خود بدن شخص استفاده می شود و احتمال آلرژیک نخواهد داشت.

 جوانسازی پوست با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست به شمار می اید. در این روش موادی که پزشکان قرار است برای جوانسازی مورد استفاده قرار دهند، به جای استفاده خوراکی و …، به طور مستقیم در محل تزریق می‌شوند. بعضی از داروها که به وسیله تزریق در مزوتراپی  وارد پوست می شود از جمله : انواع آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها (به ‌طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک.

مزوتراپی سبب شروع فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول‌ها در پوست می‌شود. در این صورت سلول های جدید تولید شده، سلول های قدیمی به صورت لایه ای مرده با روش میکرودرمابرژین از بین می رود.

 جوانسازی پوست با پی آر پی

 در پی ارپی از خون خود فرد استفاده می کند. و باعث زیبایی و شادابی پوست می شود. پی ار پی همان پلاسمای غنی از پلاکت می باشد. بدن انسان از دو جزء خونی اصلی به نام سلول‌های خونی و پلاسما تشکیل شده است. پلاسما حاوی آب، الکترولیت، پروتئین‌ها و سلول‌های خونی و پلاکت است. پلاکت‌ها می‌توانند در پروسه‌های درمانی بدن ما نیز دخیل باشند. معمولا این عوامل جزء رشد محسوب می شوند  و می‌توانند به سلول‌های بدن سیگنال رشد، تقسیم شدن، انتقال پیدا کردن و عملکرد صحیح را بدهند.

بیشتر بخوانید : مزوژل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

انها همچنین بهتر شدن زخم ها را حاصل می کنند. بنابراین استفاده از پلاکت‌های خود بدن که از دیگر اجزای خون ایزوله شده‌اند. یک سیگنال قوی را برای ترمیم ارسال می کند.

برای انجام پی ار پی می توان به زیاد شدن کلاژن‌های پوستی، افزایش سفتی پوست، کاهش چین و چروک‌ها، افزایش ضخامت لایه سطح پوست، درمان منافذ باز پوستی و افزایش درخشندگی پوست، دست پیدا کرد.