تغذیه بعد از کاشت مو و مواد غذایی مناسب بعد از عمل

تغذیه مناسب برای کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو به خاطر سلامتی پوست و مو و زیبایی افراد باید بیشتر به  مراقبت و رسیدگی ان بپردازیم. در این صورت بدن به تغذیه بعد از کاشت مو نیاز دارد تا بتواند برای ترمیم بافت های پوست  انرژی داشته باشد.

ترمیم بافت ها با تغذیه مناسب بعد از کاشت مو بهتر نتیجه را در پی خواهد داشت. اطلاعات کافی باید در مورد تغذیه سالم برای کاشت داشته باشید. در این مطلب اطلاعات درباره تغذیه مناسب برای کاشت مو را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بعد از کاشت مو چه غذایی بخوریم؟

بعد از عمل کاشت مو شما دچار استرس می شوید. اولین مواردی که تحت تأثیر قرار می گیرند پوست مو است. پس برای این که اسیب کمتری وارد شود باید در دوره نقاهت به تقویت و تغذیه بیشتر اهمیت داد.

رژیم غذایی شما باید دارای مواد مغذی و چربی های لازم باشد. تا بدن تغذیه مناسب و  کافی داشته باشد. در غیر این صورت نتیجه دلخواه بدست نمی اید  شاید قسمتی از سر بدون مو باقی بماند. یک رژیم غذایی سالم و کامل به بهبود هر چه سریع تر زخم ها کمک می کند.

پس با توجه به رژیم غذایی سالم و مغذی شاهد موی پر پشت و براق خواهید بود.  در این صورت نتیجه بعد از گذشته شش ماه شاهد مویی پرپشت خواهید بود. ویتامین های مانند زینگ و اهن و پروتئین ها برای تقویت موها ضروری هستند. موادی مانند سبزیجات، ماهی، گوشت، مرغ  و میوه ها منابع غنی ویتامین ها هستند.

پروتئین

ساختار مو از موادی به نام پروتئین ساخته شده است.  به پروتئین های درشت مولکول های پلیمری گفته می شود. که واحد سازنده اسید امینه ها هستند. مواد غذایی اسید امینه های لازم برای فولیکول های مو را تهیه می کند.

در نتیجه برای سلامت و کیفیت مو دریافت پروتئین ها لازم است. چون بعد از کاشت مو بدن ضعیف شده در ننیجه به ویتامین بیشتر و تغذیه مناسب بیشتری نیاز دارد.  پس برای تأمین این ویتامین ها باید  از موادی مانند مقدار مناسب گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر و پنیر، حبوبات استفاده کند.

آهن

یکی از نقش های که اهن دارد  اکسیژن رسانی به بدن است. برای رشد دوباره مو و ترمیم ان اکسیژن زیاد برای این کار استفاده می شود. اهن باعث استحکام موها شده و از ریزش زیاد موها پیشگیری می کند.

برای تأمین دوباره اهن از موادی مانند گوشت قرمز، جگر، ماهی، گوجه ‌فرنگی، سیب‌زمینی، اسفناج، انواع حبوبات، شکلات تلخ، انواع آجیل و خشکبار  به عنوان منابع مناسبی استفاده می شود.

روی (زینک)

تولید زینگ هورمونی ها و  ترشح  انزیم ها داخل بدن را فعال می کند. ساختار مو ازسنتز پروتئین، کلاژن و کراتین تشکیل شده است پس به زینگ نیاز دارد. از طرفی دیگر زینگ باعث ترمیم بافت های از بین رفته مو می‌شود. همچنین کلسیم و منیزیم تأثیر زیادی بر روند رشد مو دارد.

پس موادی مانند گوشت قرمز، مرغ و صدف  خوراکی، سبزیجات، حبوبات، انواع آجیل و مغزها و غلات کامل و غنی‌شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا دارای منابع سرشاری از زینگ هستند.

 اسیدهای چرب امگا ۳

امگا3 و اسیدهای چرب تأثیر مستقیمی بر روند رشد مو دارد. رژیم غذایی روزانه و تغذیه معمولی امگا 3 لازم برای بدن را تأمین نمی کند. با استفاده از مواد غذایی مانند شاه ماهی ، ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا، و منابع گیاهی مانند دانه کتان، گردو یا آووکادو، مواد مغذی برای بدن را تأمین کرد.

ویتامین ها و تغذیه مناسب برای کاشت مو

یکی رژیم غذایی کامل پر از ویتامین‌ های لازم برای بدن است تأمین می کند. گروهی از ان ها که ویتامین های زیادی دارند از جمله:برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار، لوبیای سیاه، کلم بروکلی، اسفناج، کاهو، فلفل، بادام و کدو سبز همگی باید استفاده شود.  برای رفع کمبود مصرف ویتامین ها از مولتی ویتامین برای بدن مناسب است و باید شخص  هر روز از ان استفاده کنید.

ویتامین C

انتی اکسیدان بسیار قوی برای بدن است. ویتامین C جریان خون را به سمت جاهای مختلف بدن افزایش داده در نتیجه باعث تقویت فولیکول‌های مو می شود. و ویتامین ها برای پوست و مو بسیار  لازم است. مواد غذایی که سرشار از  ویتامینC هستند مرکبات مثل پرتقال، توت فرنگی، لیمو ترش، گریپ فروت و کیوی و برخی سبزیجات مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی و گل کلم استفاده می شود.

ویتامین A

ویتامین  A و C هردو  انتی اکسیدان بسیار قوی دارند. برای محافظت از چربی های مو از ویتامین های سنتز  برای کاشت لازم است. با ویتامینA  موهای شاداب و زیبا داشته باشید  و این ویتامین  در برابر اسیب به موها مقاومت می کند. مواردی که ویتامین A دارند مانند:چربی های مفید، پنیرهای چرب، بادام، هویج و جگر، استفاده می شود.

ویتامین E

به خاطر گردش جریان خون موهای سالم داشته باشید  و بدون هیچ گونه آسیب‌دیدگی است وکمک به بهبود ان می کند. ویتامین تار موها را تأمین و اب رسانی می کند و سبب مرطوب شدن مو می شود. به همین خاطر تار موها به خاطر اب رسانی مقاومت انها چند برابر می شود.  از مواد غذایی که ویتامین E دارد مانند:روغن های گیاهی، مغزها مانند تخم آفتابگردان، فندق و بادام زمینی، سبزیجات مثل اسفناج، کلم بروکلی و برگ چغندر  استفاده می شود.

ویتامین D

ویتامین D کلسیم را جذب می کند. کلسیم برای سلامتی بدن تأثیر زیادی دارد.  ویتامین D برای روند رشد موها  به مقدار مناسب ضروری است. محصولات لبنی مانند شیر و پنیر، تخم مرغ، غلات کامل و غنی شده، روغن ماهی کاد و همین طور قارچ در رژیم غذایی این موارد ویتامین Dرا به طور کامل برای بدن فراهم می کند.

ویتامین B3

ویتامین B3 دارای تغذیه سالم که باعث در خشندگی پوست سر و مقاوم شدن موها می شود. اگر ویتامین B3 را نداشته باشید موها در خشندگی خود را از دست می دهد و باعث شکنندگی و آسیب‌دیدگی پوست سر می شود. برنج، گندم و ترکیبات آن، ماهی تن، ماهی آنچوی و گوجه فرنگی این موارد ویتامین B3 دارند.

ویتامین B5

سلول های بدن به ویتامین B5 نیاز دارد تا پوست و موی سالم داشته باشید.  ویتامین B5 فولیکول های مو را از نظر تغدیه  تأمین می کند.  و این ویتامین ها موجب  استحکام تاره موها  و تقویت ان برای روند رشد می شود.  چرا که این ویتامین سرعت  رشد مو ها  را زیاد می کند. شیر و سایر لبنیات، ماهی،  مغزهای خوراکی مثل بادام، زرده تخم مرغ، نخود سبز، عدس سرشار از این ویتامین B5 است.

غذاهای مضر برای مو کدامند؟

بعضی از خوراکی ها نه تنها مفید نیستن بلکه سلامتی بدن را به خط می اندازد  و این مواد مضر بر روی کاشت موثر است. و قبل از عمل کاشت مو برای تغذیه سالم با پزشک معالج خود مشورت کنید.

تغذیه بعد از کاشت مو و غذاهای مضر برای مو

فست فودها

مضر ترین گروه غذایی که سلامتی بدن به خطر می اندازد فست فودها هستند  به فست فود ها مواد شیمیایی و نگهدارنده میزنند به همین دلیل است که برای سلامتی بدن ضرر دارد. این فست فود ها توان سیستم ایمنی بدن در عمل کاشت موها را به تعویق می اندازد.

فست فود ها باعث ریزش موها می شود چون مواد شیمیایی دارد. یا کاملا ان را  از مواد غذایی تان  پاک کنید یا خوردن فست فودها را کم کنید تا به سلامتی بدن اسیب جدی وارد نشود.

قند ها

قند ها و شکر و مواد شیرین باعث می شود ویتامین ها  دیر به پوست سر برسد و اسیب به بافت ها پوست وارد می کند وموجب می شود دیر ترمیم و یا بهبود یابد.  پس از مصرف ان تا حد امکان خودداری کنید.

غذاهای پر چرب

پزشکان به افراد توصیه می کنند که از غذاهای چرب بسیار کم استفاده کنید  یا از هرم  رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهای چرب مانع روند رشد موها و بهبود ان می شود. بعد از کاشت از مواد غذایی سالم و تا حد امکان از  چیزهای سبک مانند سالاد میوه و سوپ استفاده کنید.

نوشابه ها

نوشابه ها برای سلامتی بدن که حاوی قند بالا یا رنگ شیمیایی دارند مضر هستند و این مواد شیمیایی هیچ مواد طبیعی ندارد در نتیجه سلامتی افراد را به خطر می اندازد.  به جای نوشابه از نوشیدنی های کاملا طبیعی  برای سلامتی بدن استفاده کنید.

نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی برای مصرف زینک مضرر است چون درصد اثر گذاران را کاهش می دهد. باید از مصرف ان موقع  کاشت مو اجتناب کنید تا روند رشد موها نتیجه بخش باشد.  ولی الکل باعث اسیب به موها و البته شکنندگی ساقه مو می شود.  اگر برای سلامتی بدن خود اهمیت قایل هستید از مصرف الکل خودداری کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)