تاتو ابرو و عوارضی که در پی دارد

تاتو ابرو و عوارض آن

برای رسیدن به زیبایی نباید ریسک کرد و به دنبال راه های خطرناک رفت. بلکه راههایی هم وجود دارد که بدون خطر و بدون عوارض است. ولی خیلی از افراد فقط برای اینکه صورت زیبایی داشته باشند بدون تفکر و تحقیق به دنبال راههای هستند که برای آنها مشکل ایجاد می کند. یکی از این راهها استفاده از تاتوی ابرو است. ما امروز در این مقاله به بررسی عوارض تاتو ابرو می پردازیم. تا اطلاعات کافی و آگاهی شما را نسبت به تاتو کردن را بیشتر کنیم تا تصمیم عجولانه ای برای انجام این کار نگیرید.

مشکل و عوارض تاتوی ابرو

یکی از مهم ترین مشکلی که در این عمل وجود دارد نارضایتی افراد از تغییر رنگ و طراحی نامناسب است.  خیلی از افراد فکر می کنند اگر تاتو کنند این عمل ثابت است. در صورتی که این عمل دائمی نیست و به مرور زمان رنگ ابرو کم رنگ می شود.

مشکل بعدی انتقال عفونت از وسایل است که در بعضی مواقع شخص دچار مشکلاتی آلرژیک می‌شود.. یا بیماری های ایمنی مانند لوپوس و غیره را به وجود می آورد. پس حتما وسایل تاتو باید استریل شود و از سوزن های یکبار مصرف استفاده شود. بنابر این عوارض تاتو ابرو بسیار زیاد می باشد و بهداشتی نبودن وسایل باعث انتقال میکروبها و بیماریها به بدن شخص می شود.

آلرژیک و حساسیت پوستی

بعضی از رنگ ها مانند رنگ قرمز باعث ایجاد حساسیت در ابرو خواهد شد. پوست شروع به قرمز شدن و خارش می کند. این حساسیت های پوستی در افرادی که عمل تاتو را انجام داده اند بسیار زیاد دیده می شود. برای رفع آن باید از داروهای هورمونی استفاده کنند. اکثر رنگ های تاتو از مرکب است که باعث عوارض در ابرو می شوند و این رنگ ها در روی پوست باعث برآمدگی هایی می شود.

پوست را زخم می کند و این رنگ ها حاوی اکسید تیتانیوم می باشند. که گاهی اوقات بیماری های پوستی خطرناک را به وجود می آورند و این رنگدانه ها وارد سیستم لنفاوی شده و در میان غدد لنفاوی گسترش پیدا می کنند و به سرطان تبدیل می شوند.

عفونت های پوستی

یکی از عوارض تاتو ابرو عفونت های پوستی می باشد. که شامل سرخی و تورم و عفونت در روی پوست می شود که این عفونت ها بسیار خطرناک می باشند. و معمولا از وسایل غیر استریل باعث به وجود آمدن این عفونت ها می شود. همینطور بیماری های خونی کشنده مانند ایدز و هپاتیت C و هپاتیت B از تاتو منتقل می شود

عوارض تاتوی ابرو چیست؟

تفاوت عوارض تاتوی ابرو طبیعی و کاشت ابرو

انجام تاتو یا هاشور ابرو روش تهاجمی‌تری به حساب می‌آید. و امانکته اینجاست که انجام تاتوی ابرو نیز همراه با درد است ابرو نیز به هنگام تزریق بی‌حسی درد مختصری را احساس می‌کنند کاشت ابرو در حین تزریق اولیه بی‌حس بوده و بعد از آن دیگر درد خاصی وجود ندارد و به راحتی با دارو کنترل می شود.

با توجه به این که این کار در اکثر موارد تنها یکبار قرار است انجام شود در مقایسه با تاتو و هاشور ابرو که باید هر سال انجام شود منطقی‌تر به نظر می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که کاشت ابرو بر روی تاتو امکاپذیر است و میتوانید با مشاوران کلینیک این موضوع را مطرح نمایید.

رنگ تاتو ابرو

رنگ تاتو ابرو به پوست تزریق می شود و هیچ وقت پاک نمی شود. ولی به مرور زمان کم رنگ می شود و در صورتی که شخص از رنگ ابروی تاتو خود راضی نباشد قابل پاک شدن نیست. فقط با انجام لیزر کمی کم رنگ تر می شود. ولی بریدگی و اثر آن روی ابرو باقی می ماند و برخی از رنگها مانند رنگ سیاه و قهوه ای بهتر از رنگ های دیگر قابل پاک شدن هستند.

سرطان یکی از عوارض تاتوی ابرو

یکی از عوارض تاتو سرطان پوست است. سرطان های پوستی B.B.C و S.C.C که این سرطان ها بسیار خطرناک است. اکثر پزشکان بر این عقیده هستند که از هر گونه تاتو بر روی ابرو و پلک چشم خودداری شود و از کاشت ابرو استفاده شود. چون رنگ ها دارای نمک های فلزی می باشد و هنگام تزریق به بدن موجب تحریک و تغییر سلولهای پوست به سرطان می شود.

تاتو برای چه اشخاصی ممنوع است

انجام تاتو برای خانم های باردار و افرادی که سابقه بیماری دیابت و بیماری قلبی را دارند ممنوع است. چون تاتو بر روی سیستم ایمنی اثر و باعث تحریک آن و ورود میکروبها و بیماری ها به بدن شخص می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به عوارض تاتو ابرو پرداختیم و متوجه شدیم که تاتو کردن بسیار خطرناک می باشد. ولی باز می بینیم که خیلی از افراد این عمل  را انجام می دهند. باید یادآوری شود که اگر تمایل به انجام این کار دارید حداقل مکانی را انتخاب  کنید که بهداشتی باشد و تمام وسایل استریل شود. اکثر خانم ها در آرایشگاه این کار را انجام می دهند پس به محیط آرایشگاه و استریل بودن آنجا دقت کنید تا مشکلی برای سلامتی بدن شما پیش نیاید.

‫0/5 ‫(0 نظر)