عوارض کاشت ابرو

برای رویش مجدد ابرو های از دست رفته جراحی سطحی و نسبتا سرپایی از کاشت ابرو استفاده می شود. کاشت ابرو  زیر نظر پزشک متخصص باید صورت گیرد. در غیر اینصورت میتواند تبعات و عوارض کاشت ابرو بیشتر باشد.

در گذشته عمل به صورت بیهوشی انجام میگرفت. و عوارض کاشت ابرو نیز بسیار مشهود بود. اما امروزه با استفاده از روش ها و تکنولوژی های علم پزشکی نیازی به کاشت ابرو وجود ندارد.

درد پس از کاشت ابرو

در زمان عمل ماده بی حسی که به صورت موضعی تزریق می شود باعث خواهد شد که شما احساس درد نکنید. با این روش فرد هیچ دردی را هنگام کاشت ابرو احساس نمی کند ولی پس از تمام شدن اثر بی حسی، بعد از کاشت ابرو ممکن است درد بسیار خفیفی احساس شود که سریع از بین می رود. البته جراح زیبایی که عمل را انجام داده دارو های ضد درد و ضد التهاب تجویز میکند.

قرمز شدن پوست بعد از کاشت ابرو

یکی از شایع ترین عوارض کاشت ابرو، قرمز شدن نواحی اطراف ابرو و ظاهر شدن جوش و لکه هایی در این ناحیه است. اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا که پس از گذشت چند روز، این لک و جوش ها کم کم از بین می‌رود. پوست به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

در صورتی که این قرمزی ها تا مدت طولانی ادامه داشتند، بایستی در اولین فرصت به بهترین دکتر و متخصص کاشت ابرو مراجعه نمایید تا در اولین فرصت تحت درمان قرار بگیرید.

خونریزی حین و پس از عمل

در عمل کاشت ابرو، مانند هر عمل جراحی دیگر، بیمار در خطر خونریزی قرار دارد. البته باید در نظر داشت که خونریزی بعد از کاشت مو و ابرو به طور کلی امری نادر است.

در صورتی که با وجود انجام مراقبت ها، همچنان شاهد خونریزی در ناحیه ابرو یا ناحیه برداشت شدید؛ به مدت 5 دقیقه با یک گاز استریل یا پنبه محل خونریزی را به آرامی فشار دهید. اما اگر با این روش خونریزی همچنان ادامه داشت بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

برای جلوگیری از خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو، از دو هفته قبل از کاشت از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، موترین، وارفارین و … پرهیز کنید. همچنین در برخی مواقع به بیماران توصیه می شود به مدت دو روز پس از کاشت نیز از مصرف این قبیل داروها پرهیز کنند.

خارش از عوارض کاشت ابرو

احصاص خارش در دوره بعد از عمل از عوارض کاشت ابرو است. البته مدت زمان آن نباید بیشتر از یکی الی دو روز باشد که گاها ممکن است تا 3 روز نیز طول بکشد.  به هر حال اگر شما متوجه شدید که این عارضه بعداز کاشت مو سر و ابرو  برای مدت طولانی تر از حالت معمول ادامه پیدا کرده است، ممکن است دلیل آن ایجاد عفونت باشد که باید بلافاصله با مراجعه به پزشک درمان شود.

مدت زمان تورم

بعد از انجام کاشت احتمال تورم در این ناحیه وجود دارد که می تواند علت ورم چشم را نیز داشته باشید. که باعث نگرانی هایی در فرد می شود. نگرانی از عوارض کاشت ابرو نیز یکی از دلایل آن است که بعد از عمل با توجه به تحریک پوست، پیشانی و زیر چشم ها شروع به ورم کردن می کند. ولی  فرد به انجام کارهای روزمره خود می پردازد و مشکلی نیز وجود نخواهد داشت. و بعد از مدت کوتاهی این ورم می خوابد و حالت چشم و اطراف آن نرمال می شود.

برای جلوگیری از عوارض کاشت ابرو که شامل ورم صورت و پشم می باشد برخی از پزشکان دارو هایی به صورت قرص به نام پردنیزولون یا آمپول دگزامتازون به فرد پیشنهاد می دهند تا صورت دچار ورم و التهاب نگردد. اما کورتون تاثیر منفی بر روی موهای کاشته شده دارد. در دیگر اندام های بدن تاثیر می گذارد. به همین دلیل برای کمتر کسانی داروی کورتون تجویز می کنند.

توجه به این نکته که وروم  بعد از کاشت ابرو یکی از عوارض طبیعی کاشت ابرو است. اما رنگ پوست نیز میتواند تاثی بگذارد به طوری که افرادی که پوست روشن تری دارند تورم ممکن است همراه با کبودی خواهد بود.